IES Riu Túria

Benvingudes al curs nou, o a l’institut, si és el cas. Vos demanem que vos associeu per a ser més forts en la defensa d’una educació pública, valenciana i de qualitat, i fer les nostres FUNCIONS:

– Ser la veu de les famílies, i representar-les al Consell Escolar de l’institut i al municipal.

– Ajudar a aclarir dubtes, buscar assessorament per a resoldre problemes, recollir suggeriments i queixes, i transmetre-les a la direcció de l’institut i a les administracions.

– Gestionar i administrar les subvencions públiques, que són per a tot l’alumnat, associat o no.

– Col·laborar en les activitats que organitza el centre.

– Facilitar informació per a detectar a temps i resoldre problemes que afecten l’adolescència: l’assetjament escolar (bulling) i en la xarxa (ciberbulling), i les diferents formes de maltractament (psicològic, físic, abusos sexuals, violència de gènere…), que sovint passen desapercebuts.

– Dinamització de patis. Per mitjà d’activitats en l’hora del pati, una persona jove i formada en joventut fa un acostament a l’alumnat per a escoltar les seues inquietuds i detectar problemes que no arriben al professorat ni a la família.

– Prevenció de l’assetjament i la violència escolar. Programa nou amb què professionals de Psicologia, Filosofia i Educació fan sessions per grups amb tot l’alumnat del centre per a ensenyar a identificar eixes situacions, a protegir-se’n, a comunicar-se de manera empàtica i a resoldre conflictes. Col·labora el departament d’Orientació de l’institut i el Centre Juvenil Barranquet.

– Coordinació horària amb el Centre Professional de Música Mestre Molins de Quart. Amb molt d’esforç i moltes negociacions, l’AMPA ha aconseguit que el Riu Túria també la tinga, com la té de fa anys l’altre institut del poble. Amb això, les assignatures troncals s’impartixen al mateix institut en horari de matí, reduint així les classes de la vesprada al Mestre Molins. Ara la nostra tasca serà controlar-ne el bon funcionament i ampliar-la a altres assignatures.

– Activitats extraescolars per a alumnat i famílies. L’AMPA en gestiona directament algunes, i col·labora amb les que organitza el Centre Juvenil Barranquet.

– Informar d’activitats culturals i formatives que fan altres i difondre articles d’interés educatiu.

BENEFICIS ECONÒMICS DE PERTÀNYER A L’AMPA.

– Gratuïtat del carnet d’estudiant de l’institut (l’alumnat no soci els paga).

– Descomptes en eixides escolars, excursions i viatge de fi de curs.

– Ajudes als estatges d’immersió lingüística en anglés i a l’intercanvi de francés.

– Bo de 15 € per a comprar llibres de literatura (d’elecció lliure o els que demanen a classe).

CONTACTE AMB LA JUNTA DIRECTIVA.

Contacte amb l’AMPA.

* Whatsapp. Grup de difusió radial i de consulta individual entre cada telèfon donat d’alta i la junta directiva. No és un fòrum obert de participació, no es veuen les converses dels altres i no funciona com a telèfon. Activeu-lo creant un contacte (per exemple AMPA Riu Túria) al vostre mòbil amb el signe + i el prefix d’Espanya (+34 663 42 69 15), i envieu una petició d’alta.